Producent Ogrodzeń

Case Study

Opis sytuacji klienta

Firma Alplast postanowiła wykorzystać swoje doświadczenie w produkcji metalowych elementów i urządzeń, w branży ogrodzeniowej. Rozpoczęcie produkcji ogrodzeń nie było dla niej wyzwaniem, gdyż dysponowali już odpowienim parkiem maszynowym i personelem. Jednak stawianie pierwszych kroków, w nowej branży, wiąże się z trudnością zdobycia klientów na swoje usługi i produkty.

Rozwiązanie tego problemu firma Alplast powierzyła mnie. Patrząc na efekty, mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że się udało.

Strona www

Zaczęliśmy od stworzenia odpowiedniej strony internetowej, której celem było zaprezentowanie oferty firmy. Wiązało się to z określeniem cech klienta do którego strona ma przemawiać, a na ich podstawie odpowiednia prezentacja oferty. Klient docelowy ma conajmniej 30 lat i niedawno zakupił, lub skończył budować dom. Wynika z tego, że ogrodzenia jak i strona muszą być w nowoczesnym stylu, gdyż będą przed posesją niedawno zbudowaną – nowoczesne budownictwo.

Klient docelowy to mężczyzna, jednak na pewno będzie uzgadniał ogrodzenie z partnerką. Dlatego musimy przekonać go jakością i ceną, z kolei wzór ogrodzenia musi przekonać jego partnerkę.

Typografia

Ponieważ głównym produktem klienta, są ogrodzenia panelowe w nowoczesnym stylu, strona również musiała być nowoczesna. Uzyskałem ten efekt przede wszystkim dzięki typografi. Użyta czcionka jest bezszeryfowa, co nadaje tekstom nowoczesny ton. Ponadto odpowiednio duże odstępy między nagłówkami i akapitami, jak również między samymi liniami w akapitach, to również cechy modernistycznego wyglądu. Mają one też dodatkową zaletę. Dzięki nim bardzo łatwo się czyta treści zamieszczone na stronie.

Biała przestrzeń

Duże odstępy w typografi kontynuowałem również przy rozmieszczeniu elementów. Uzyskując tym samym dużo białej przestrzeni. Przestrzeń ta sprawia, że strona „oddycha”, nic nie jest ściśnięte, wszystko jest na swoim miejscu. Ogólnie porządek – taki jak w ogrodzeniach klienta.

Układ elemntów i nawigacja

Sam układ elementów nie jest przypadkowy. Podobnie jak ich działanie. Na przykład nagłówek, po lewej stronie ma wyraźny i czytelny tytuł informujący o produkcie klienta, zaraz pod nim rozwinięcie i przycisk kontakt. Po prawej grafika nawiązująca do treści po lewej. Takie rozmieszczenie elemntów w nagłówku jest bardzo skuteczne jeżeli chodzi o zachęcenie użytkownika do podjęcia działania, już w pierwszych sekundach po jego wejściu na stronę.

W tym wypadku zachęcam użytkownika do kliknięcia w przycisk „Kontakt”. Użytkownik od razu widzi czym zajmuje się firma i jeżeli tego szukał, to chętnie klika w przycisk. W tym momencie strona przewija się do sekcji „Kontakt”. Podczas przewijania pokazuje użytkownikowi inne sekcje, które mogą go zainteresować. Użytkownik może wrócić do interesujących go sekcji (menu nawigacyjne jest cały czas widoczne), albo od razu zadzwonić lub napisać maila. Taki schemat okazał się wyjątkowo skuteczny w przypadku firmy Alplast.

Formularz

Na tyle skuteczny, że po jakimś czasie pojawił się problem. Zapytań o wycenę ogrodzeń było sporo, a przygotowanie takiej wyceny wymaga czasu i wielokrotnego kontaktowania się z potencjalnym klientem. Wymagany czas stał się problematyczny, należało go skrócić. Aby ułatwić przygotowywanie wycen, stworzyłem formularz w którym zainteresowany użytkownik może podać detale intresującego go ogrodzenia.

Formularz okazał się strzałem w dziesiątkę. Obsługa zapytań z formularza była dużo szybsza, oraz przynosiła lepsze efekty. Użytkownicy którzy wypełnili formularz, chętniej decydowali się na zamówienie ogrodzenia.

Kolorystyka

Kolejnym istotnym elementem zaprojektowanej strony jest kolorystyka. W tym przypadku dominuje biel, która jest tłem. Ponadto w kolarach znalazły się 3 odcienie szarości (teksty i niektóre elemnty tła), a dopełnieniem jest kolor zielony. Zieleń kojarzy się z trawą, a ta pośrednio z ogrodzeniami.

Tak dobrane kolory wyjątkowo dobrze pasują do oferty producenta, gdyż jego produkty najczęściej są w kolorze antracytowym, który bardzo przypomina ciemny szary, a zieleń jest dobrym kontrastem do niego. Grafiki i zdjęcia również zostały odpowiednio dobrane, tak aby wpasowywały się w kolorystykę strony.

Wizualizacje 3d

Jak wspomniałem wcześniej, klient dopiero stawiał pierwsze kroki w branży ogrodzeniowej. Tym samym nie miał zrealizowanych projektów, którymi mógłby się pochwalić, ani zdjęć z realizacji. Nie miał też zbudowanych ogrodzeń, które mogłyby stanowić trzon oferty na stronie. Dlatego zaproponowałem wykonanie wizualizacji 3D kilku modeli ogrodzeń, które finalnie trafiły do oferty firmy Alplast, jako gotowe wzory do wyboru, dla ich klientów.

Wizualizacje wykonałem w oparciu o zdjęcia z internetu oraz odręczne rysunki klienta. Dzięki temu powstały materiały wysokiej jakości, które świetnie sprawdziły się w ofercie przedstawionej na stronie i nie tylko. Stworzyłem również katalog, z ofertą firmy, w formacie pdf, który zainteresowany użytkownik może pobrać.

Profesjonalna prezentacja oferty na stronie i w katalogu była możliwa dzięki wykonanym przeze mnie wizualizacjom. Firma Alplast nie musiała budować ogrodzeń i zamawiać fotografa do wykonania profesjonalnych zdjęć. Pozwoliło to zaoszczędzić spore kwoty. Pierwsze zbudowane przez firmę ogrodzenie, było wykonane pod zamówienie klienta.

Poniżej możesz zobaczyć niektóre ze wspomnianych wizualizacji, oraz katalog w formacie pdf.

Reklama google ads

Oprócz stworzenia strony i wizualizacji, zadbałem równierz o ruch na stronie. Przygotowałem kampanię reklamową w Google Ads, którą prowadzę w dalszym ciągu. Taka forma reklamy pozwoliła przyciągnąć dużą ilość odwiedzających. Z kolei odpowiednio przygotowana oferta na stronie, pozwoliła zamienić sporą część z nich na klientów. Koszty reklamy w porównaniu do zysków generowanych przez pozyskanych klientów okazały się niewielkie.

Poniżej wykres przedstawiający niektóre parametry kamapanii reklamowej w wybranym okresie czasu.

Podsumowanie

Jestem bardzo zadowolony z wykonanego projektu. Główne założenie, czyli zaistnienie na rynku ogrodzeń i pozyskanie klientów, zostało spełnione. Współpraca z firmą Alplast trwa nadal. Klient w dalszym ciągu potrzebuje wizualizacji nowych produktów i wsparcia przy kampanii reklamowej Google ADS.